BlueKolding
Du tror det er løgn
BlueKolding er en innovativ virksomhed, der fokuserer på bæredygtige løsninger inden for vandteknologi og miljøbeskyttelse. Med base i Kolding arbejder BlueKolding på at udvikle effektive systemer til vandrensning og affaldshåndtering, der sikrer en renere og mere bæredygtig fremtid. Virksomheden tilbyder rådgivning og teknologiske løsninger til både offentlige og private sektorer, og har en stærk forpligtelse til at reducere miljøbelastningen. Gennem samarbejde med lokale myndigheder og organisationer bidrager BlueKolding til at fremme en grønnere tilgang til vandforvaltning og ressourcer, hvilket skaber værdi for samfundet og miljøet.

Udfordringen Specielt i Koldings opland, hvor der er en del pumpestationer, som sørger for at holde flow i spildevandet og lede det gennem kloaksystemet, er der brug for at ‘undervise’ forbrugerne i, hvad man må smide i toilettet og hvad der skal i skraldespanden. Der skal ikke meget til at få pumperne til at stoppe og det er dyrt at reparere dem. Faktisk er det eneste som må komme med i kummen – udover det som kommer fra vores kroppe, det toiletpapir vi bruger, når vi tørrer os efter toiletbesøget. Alt andet – hår, vatpinde, vådservietter, bind, kondomer, etc – skal i skraldespanden.
Løsningen Emnet er lavinteresse hos målgruppen. Og det er ikke så lækkert at snakke om. Her udover er det selvfølgelig alle de andre, som gør noget galt – ikke mig. Derfor skal der også mere end en piece til, for at skabe den opmærksomhed, som det kræver, for at få opgaven løst.
Med kampagnen ‘Du tror det er løgn’, bruger vi humor til at skabe opmærksomhed. Vi bruger indsigten om, at det selvfølgelig ikke er mig, men alle andre, som gør det forkert. Og i stedet for at vise alt det ulækre, som man kan komme i toilettet, vender vi problematikken om, og sætter forbrugeren til at besørge i skraldespanden og ikke på toilettet. Vi ved alle, at det er forkert – og så ved vi selvfølgelig også, at det er forkert at smide det som hører til i skraldespanden, ned i toilettet.
Kampagnen kører nu, så vi kender ikke resultaterne, men samme dag som lanceringen fandt sted, blev Blue Kolding kimet ned af både lokale og nationale medier. Så ønsket om at skabe opmærksomhed har virket. Om effekten følger trop, vil tiden vise.
Se mere på www.du-tror-det-er-løgn.dk


Kampagnen er udviklet i samarbejde med Tue Knudsen og BlueKolding.
Der er flere cases på lager. Så kontakt mig gerne, hvis du vil se mere over en kop kaffe.